Klikkaa tästä
sponsoreidemme sivuille:

Foorumin yhteyden tarjoaa:

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
  Tervetuloa Maalämpöfoorumille!
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
(Luettu 4056 kertaa)
pietro
Uusi jäsen
*
Poissa

Maalämpöfoorumilta tietoa

LAPPI
Sukupuoli: male
Re: Ecoheat 8.5 temppuilee
Vastaus #25 - 02.02.2010 - 09:45:02

Terve kaikille. Uutena käyttäjänä lähestyn kysymyksellä. Onko teillä Ecoheat 8.5 käyttäjinä tullut vajaan kolmen kuukauden käytön jälkeen tullut sellaisia ongemia kuin, että pumppu laukeaa matalaan liuoslämpötilaan kerran vuorokaudessa. Aluksi häiriö tuli n. kerran viikossa ja ajattelin että ongelmana on ilma, mutta nyt parin viimepäivän aikana olen kuittaillut konetta pari kertaa päivässä. Sisään ja ulosmenevän liuoksen lämpötilaero on n. 4 astetta. Onkohan tässä vielä ilman kanssa tekemistä vai onkohan minulla mitoitettu putkisto päin p...tä?
Perustietona kämppä 155 neliötä lämmitettävää tilaa ja keruuputkisto 500m peltomaassa. Liuoksena Naturet ja n. 30% liuos.

Jos vastaavia kokemuksia niin vastailkaa.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

samnyrhi
Nuorempi jäsen
**
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Vastaus #26 - 02.02.2010 - 20:31:10

pietro kirjoitti on 02.02.2010 - 09:45:02:
Terve kaikille. Uutena käyttäjänä lähestyn kysymyksellä. Onko teillä Ecoheat 8.5 käyttäjinä tullut vajaan kolmen kuukauden käytön jälkeen tullut sellaisia ongemia kuin, että pumppu laukeaa matalaan liuoslämpötilaan kerran vuorokaudessa. Aluksi häiriö tuli n. kerran viikossa ja ajattelin että ongelmana on ilma, mutta nyt parin viimepäivän aikana olen kuittaillut konetta pari kertaa päivässä. Sisään ja ulosmenevän liuoksen lämpötilaero on n. 4 astetta. Onkohan tässä vielä ilman kanssa tekemistä vai onkohan minulla mitoitettu putkisto päin p...tä?
Perustietona kämppä 155 neliötä lämmitettävää tilaa ja keruuputkisto 500m peltomaassa. Liuoksena Naturet ja n. 30% liuos.

Jos vastaavia kokemuksia niin vastailkaa.  Hymiö

Moi,

Minulla samainen pumppu joka on ollut päällä vuoden. Kerran on vika tullut päälle ja silloinkin se johtu noin sekunnin mittaisesta sähkökatkosta. Muuten on pelannut hyvin. Lämmitettävää tällä hetkellä 110m2 talo sekä 50m2 autotalli, lisäksi tulossa 90m2 yläkertaan.

Lämpöä kiskotaan 180m syvästä kaivosta.

Ei tästä varmasti apua ollut, mutta ajattelin kertoa kuitenkin. Mielestäni kannattaa ottaa yhteyttä pumpun toimittajaan/asentajaan eikä arvailla itse syytä. Paremmin pelaa takuutkin kun ei itse sille mitään tee.

Edit: Vielä sen verran, että ajattelin asennuttaa viive releen joka sitten estää lyhyiden sähkökatkojen aiheuttamat ongelmat. Varmaan pumppu olisi itsekkin tuosta toipunut, mutta ajattelin helpottaa sen elämää ja painoin sitä vika nappulaa kun vieressä seisoin.

--
Sami
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pietro
Uusi jäsen
*
Poissa

LAPPI
Vastaus #27 - 08.02.2010 - 13:29:58

Parempia terveisiä tällä kertaa. Ongelma ratkesi niinkin helpolla kuin että lisäsin liuospumpun kierrokset 1:ltä 3:lle niin alkoi pumppu pelittämään. Liuosvirtauksen säätämisestä ei muuten ollut ohjekirjassa mitään mainintaa, mutta maahantuojalta sain näinki hyvän vinkin että lisätä pumpun pumppausta isommalle.

Tiedoksi muillekin jos vastaavia ongelmia.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Roori
Konkari
Poissa

Maalämpo... Ollakko vai
Ei....KYLLÄ

Vastaus #28 - 08.02.2010 - 16:25:52

Kuinka tuo nyt yleensä oli eksynyt 1:lle... asentajan toimesta vai pitääkö katsoa peiliin? Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pietro
Uusi jäsen
*
Poissa

LAPPI
Vastaus #29 - 26.02.2010 - 11:50:31

Saattahan tuo peilistä katsomalla vikakin löytyä. On hieman vain piilossa se pumpun nopeuden säätökytkin, kun liuosletkut menevät juuri siitä päältä niin piti etsiä jonkin aikaa että mistä ne löytyy jne.
Nyt arvelen minulla olevan anturivika kun ilmoittaa että sisään ja ulosmenevän liuoksen lämpötilaero parhaimmillaan 7-8 astetta. Aluksi tuntui että ompas tehokas lämmön keruu mutta nyt alkoi jo heräämään epäilyt. Ensimmäisten neuvojen perusteella vaihdan ensin anturit ristiin ja jos homma muuttuu toisin päin niin asia selvä.
Onko kenelläkään kokemusta mitattuna sitä anturin kokonaisvastusta normaalissa huonelämpötilassa?
Valmistaja antoi suurpiirteittän arvoja mutta ??? Pelästynyt
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

CTCman
Nuorempi jäsen
**
Poissa

Vastaus #30 - 25.03.2010 - 21:59:54

Mulla tuli kans matalaliuoshäly tuossa n. 1kk sitten mitään ilmeistä syytä. Kävin kuittaamassa eikä ole sen koomin näkynyt. Nyt kun tuo kompura tuossa 8.5:den rungossa on se 10, ja kun kiertovesipumppu on vaihdettu parempaan, sen nopeus on asetettu 2:een. 8.5:llä riittäisi kuulemma 1.

Sähkökatkot eivät ole juurikaan häirinneet toimintaa ja niitähän täällä maalla riittää.

Olen tässä rakennellut lämpötilamittaussysteemin ecoheattiin 1-wire-tekniikalla. Alkoi tympiä kun ei oikein tiennyt mitä pumppu tekee. Nyt lämpötilaseuranta osaa lähettää hälytkin, jos joku lämpötila ei pysy asteikolla.

http://leinosenmokit.com/lampo/main.html

Tuossa mitataan muualtakin lämpöjä, eli graafin luku vaatii pientä harjaannusta.  Virnistys

Kompuran pikakytkettävät sähköliittimet sulivat viime vuoden lopulla jälleen kerran ja nyt lopullisesti. Nyt siellä on kunnon sokeripala eikä vikaantumisen vaaraa ole.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
YaBB - Yet 
another Bulletin 
Board